Niniejsza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Informujemy, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie akceptujesz naszej Polityki Cookies opuść tę stronę internetową.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK OK
[F50/FKF] Wprowadzanie faktury zakupu dla operacji odwrotnego obciążenia (ewidencja u nabywcy)
 
Sage Symfonia ERP Finanse i Księgowość
Sage 50c
Data dodania 15.01.2019
modyfikacja: 08.01.2020
Kod : FK_14649

W celu wprowadzenia dokumentu dla operacji zakupu z odwrotnym obciążeniem wykonaj następujące czynności:

- Wejdź w Dokumenty > Wprowadzanie i wybierz odpowiedni typ dokumentu zdefiniowany według instrukcji dostępnej tutaj: https://centrumwiedzy.sage.com.pl/ContentPages/Resources/Types/Text.aspx?id=14648

- W oknie Wprowadzanie nowego dokumentu wypełnij daty, dane kontrahenta, numer dokumentu i treść, a następnie przejdź do rejestru VAT przyciskiem Rejestr.

- W oknie uzupełniania rejestru podpowiedzą się dwa rejestry. Wprowadź kwoty w rejestrach VAT i wróć do dokumentu przyciskiem Dokument.

Instrukcja definiowania rejestrów dla zakupu z odwrotnym obciążeniem jest dostępna tutaj: https://centrumwiedzy.sage.com.pl/ContentPages/Resources/Types/Text.aspx?id=14646

Instrukcja definiowania rejestrów dla zakupu środków trwałych z odwrotnym obciążeniem jest dostępna tutaj: https://centrumwiedzy.sage.com.pl/ContentPages/Resources/Types/Text.aspx?id=14647

 

Jeżeli wprowadzasz fakturę w złotówkach, nie wypełniaj kolumn Netto Waluta, VAT Waluta i Brutto Waluta

 

 

- Zadekretuj dokument wpisując odpowiednie numery kont. Możesz wybrać konto z planu kont klikając symbol . Następnie ustaw kursor na koncie rozrachunku z kontrahentem i kliknij przycisk Rozrachunki, aby założyć rozrachunek.

 - W oknie rozrachunków zaznacz opcję Nowa transakcja, a następnie zapisz rozrachunek klikając Zapisz

- Zapisz dokument klikając Zapisz > Do bufora