Niniejsza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Informujemy, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie akceptujesz naszej Polityki Cookies opuść tę stronę internetową.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK OK
Jak sprawdzić i zarejestrować licencję e-Deklaracje (EDX)
 
Sage Symfonia ERP E-deklaracje
Data dodania 18.01.2019
modyfikacja: 21.01.2019
Kod : EDX_14673

Programy Sage Kadry i Płace One Payroll, Symfonia 50c Finanse i Księgowość oraz Sage Symfonia ERP Finanse i Księgowość mają wbudowane mechanizmy tworzenia i wysyłania e-deklaracji PIT, VAT, CIT, JPK (w zależności od modułu) bezpośrednio na bramkę Ministerstwa Finansów.

Nie jest wymagana żadna dodatkowa instalacja. Dostęp do funkcjonalności następuje po zarejestrowaniu licencji e-Deklaracje, której numer rozpoczyna się od EDX.

Aby w pełni korzystać z funkcjonalności e-Deklaracji powinieneś:

  • Zarejestrować licencję EDX
  • Nadać odpowiednie prawa użytkownikom


Pamiętaj!

Licencja e-Deklaracje (EDX) przeznaczona jest do jednego programu \ jednej bazy danych.

 


Jeżeli posiadasz Sage Kadry i Płace One Payroll oraz  Symfonia 50c Finanse i Księgowość lub Sage Symfonia ERP Finanse i Księgowość i chcesz korzystać z funkcjonalności e-Deklaracji w każdym programie niezależnie, to powinieneś posiadać dwie licencje do e-Deklaracji.

Jeżeli posiadasz tylko jedną licencję e-Deklaracje (EDX), to sam decydujesz, w którym programie będziesz z niej korzystał. Rejestrujesz licencję w tym programie, z którego chcesz wysyłać deklaracje elektronicznie.

 


Pamiętaj!

Jeżeli posiadasz licencję wielofirmową, to rejestracji licencji dokonujesz w bazie utworzonej na właściciela licencji, tzw. bazie-matce. Każda baza korzystająca z bazy-matki, dziedziczy wprowadzone w niej licencje.

 

Krok 1. Sprawdzenie licencji

Sprawdź, czy masz zarejestrowaną licencję dla e-Deklaracji EDX w swoim programie.

Jeśli posiadasz  Sage Kadry i Płace One Payroll lub  Symfonia 50c Finanse i Księgowość zaloguj się do firmy na użytkownika posiadającego prawa administratora.

Jeżeli posiadasz program Sage Symfonia ERP Finanse i Księgowość uruchom moduł Sage Symfonia ERP Administracja i zaloguj się do firmy na użytkownika posiadającego prawa administratora.

1.1. Z menu Administracja wybierz Licencje

1.2. W liście licencji sprawdź, czy oprócz modułu głównego (KIP lub 50c lub FKF) jest widoczna licencja e-Deklaracje, która rozpoczyna się od EDX

1.3. Jeżeli jest, to upewnij się, czy jest aktywna sprawdzając datę ważności licencji.

1.4. Jeżeli nie masz licencji EDX, wykonaj krok 2.

Krok 2. Rejestracja licencji

2.1. Wybierz przycisk Zarejestruj licencję.

2.2. Nazwa firmy, NIP i numer klienta powinny się podpowiedzieć, gdy masz już zarejestrowaną licencję dla głównego modułu – upewnij się, że dane są właściwe.

2.3. W pozycji: Numery seryjne do wykorzystania w danej bazie: pod zarejestrowanymi numerami licencji, wprowadź swój numer licencji dla EDX-xxxxxx.

Okno rejestracji licencji niezależnie od posiadanego programu wygląda tak samo, prezentuje się tylko inny numer seryjny głównego modułu. W programie Symfonia 50c Finanse i Księgowość będzie taki widok:

 2.4. Potwierdź wprowadzenie licencji przyciskiem Zarejestruj.

2.5. Zgodnie z wyświetlonym komunikatem, poczekaj kilkanaście minut na przetworzenie rejestracji przez serwer licencjonowania. Po odświeżeniu listy licencji przyciskiem Odśwież licencje, licencja EDX będzie już widoczna, możesz sprawdzić jej datę ważności.

2.6. Po ponownym zalogowaniu się do firmy, przejdź do nadania praw użytkownikom.

Krok 3. Nadanie praw użytkownikom.

3.1. Z menu Administracja wybierz polecenie Użytkownicy.

Niektóre zestawy praw dla użytkownika maja domyślne nadane prawa do obsługi e-deklaracji. Upewnij się, czy Twój Użytkownik ma potrzebne prawa.

 

3.2. Dostęp do e-Deklaracji wymaga nadania następujących praw dla użytkownika:

  • Zakładka Prawo do modułów: dostęp do modułów e-Deklaracje oraz Repozytorium Dokumentów

 

 

W zależności od posiadanego programu lista dostępnych modułów może się różnić. W programie Symfonia 50c Finanse i Księgowość będzie taki widok:

 

  • Zakładka Prawa efektywne: w sekcji Prawa modułu: Repozytorium Dokumentów, Rodzaj: Uprawnienia – e-Deklaracje, zaznacz odpowiednie prawa dla danego użytkownika.

 

 

3.3. Zapisane prawa będą aktywne po ponownym zalogowaniu się do firmy.

 

Krok 4. Repozytorium Dokumentów.

Wszystkie e-deklaracje wykonywane z danego programu zapisują się w Repozytorium Dokumentów, który jest oddzielny dla każdego modułu. Repozytorium Dokumentów instaluje się automatycznie razem z instalacją programu.

4.1. Uruchom moduł Repozytorium Dokumentów i zaloguj się do firmy.

4.2. Wybierz Ustawienia\ Parametry pracy.

4.3. Upewnij się czy jest zaznaczona opcja Wysyłaj deklaracje na bramkę Ministerstwa Finansów.

4.4.Zaznaczenie opcji Wyłącz podgląd deklaracji przed podpisaniem jest przydatne podczas zbiorczego podpisywania wielu deklaracji równocześnie, jeżeli wcześniej deklaracje zostały sprawdzone pod względem poprawności danych.

Krok 5. Dostęp do wygenerowanych e-deklaracji

E-Deklaracje zapisują się automatycznie w Repozytorium Dokumentów (Dokumenty\Deklaracje), ale dostęp do nich jest również z modułu głównego:

Sage Kadry i Płace One Payroll – Funkcje\Kartoteki\e-Deklaracje\Deklaracje podatkowe.

Symfonia 50c Finanse i Księgowość, Sage Symfonia ERP Finanse i Księgowość – Kartoteka deklaracji podatkowych\Lista e-Deklaracji