Niniejsza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Informujemy, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie akceptujesz naszej Polityki Cookies opuść tę stronę internetową.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK OK
[EDX 2020/2019.2/2019.1d/2019.1] Zmiana certyfikatu klucza publicznego dla wysyłki JPK
 
 
Data dodania 26.08.2019
modyfikacja: 19.09.2019
Kod : EDX_JPK_120

Problem:

Zgodnie z informacją opublikowaną przez Ministerstwo Finansów w dniu 23.08.2019 został zmieniony Certyfikat klucza publicznego dla środowiska produkcyjnego JPK

https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/zmiana-certyfikatu-klucza-publicznego-do-srodowiska-produkcyjnego-jpk/

W związku z powyższym przygotowaliśmy rozwiązanie instalujące nowy certyfikat w programach Sage (klienci, który zainstalowali poniższe rozwiązanie w sierpniu, nie muszą go ponownie instalować).

 

Rozwiązanie:

  1. Zamknij programy Sage
  2. Pobierz plik TempFix_SERP_20.00_R0_JKP_168766.zip dla wersji 2020TempFix_SERP_19.20_R0_JPK_168766.zip dla wersji 2019.20 TempFix_SERP_19.14_R0_JPK_168766.zip dla wersji 2019.1.D, TempFix_SERP_19.11_R0_JPK_168766.zip dla wersji 2019.1/2019.1.A
  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy na pliku Install.bat i wybierz opcję „Uruchom jako administrator”

 

 

  1. Po uruchomieniu pliku Install.bat pojawi się okno CMD i rozpocznie się proces aktualizacji.

 

 

  1. W ostatnim komunikacie pojawi się informacja „Zakończono aktualizacje”. Aktualizacja została zainstalowana. Proszę o wciśnięcie spacji.

 

 

Uwaga!

 Rozwiązanie nie powinno być uruchamiane z dysku sieciowego. Poprawkę należy wgrać na każdym stanowisku, na którym są wysyłane pliki JPK.

 

UWAGA!

Zgodnie z komunikatem zamieszczonym na stronie Ministerstwa Finansów

https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/problemy-z-wysylka-jpk-utrzymujacy-sie-status-120/

jeżeli utrzymuje się status 120 lub plik został odrzucony prosimy o ponowną wysyłkę plików na bramkę Ministerstwa Finansów po wgraniu aktualizacji.