Niniejsza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Informujemy, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie akceptujesz naszej Polityki Cookies opuść tę stronę internetową.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK OK
Webinarium: Nowości w Sage Kadry i Płace One Payroll 2020.1
 
 
Data dodania 08.11.2019
modyfikacja: 12.11.2019
Kod : KIP_15659

 

Dziękujemy, że byłeś z nami.

Nie udało Ci się uczestniczyć w webinarium?

Nic straconego, obejrzyj nagranie o każdej porze dnia, gdziekolwiek jesteś.

Obejrzyj nagranie

Poniżej znajdują się odpowiedzi na pytania zadane podczas webinarium, na które nie zostały udzielone odpowiedzi w trakcie sesji.

  1. W jaki sposób importujemy dane z instytucji finansowej?

W oknie Zarządzanie PPK należy wybrać przycisk Importuj dane i wskazać plik udostępniony przez instytucję finansową.


  1.  Jeżeli podstawę mam płaconą miesiąc w miesiąc a premia z przesunięciem to jak ustawić parametry (0,1,2)?

Miesiąc PPK odpowiada miesiącowi wypłaty, czyli wg ustawień okresów jako rozliczenie podatku dochodowego. Oznacza to, że wszystkie okresy wypłacone w tym samym miesiącu będą pobierane do naliczenia wpłat PPK za dany miesiąc. Ustawienie elementu „Liczba miesięcy przesunięcia wpłat PPK” dotyczy miesiąca PPK, a nie poszczególnego okresu płacowego i oznacza termin wykonania przelewu do instytucji finansowej za cały miesiąc PPK.

Przykład:

Okres podstawowy listopad z przesunięciem wypłaty na grudzień (11-12-12);

Okres premia grudzień wypłacona w grudniu (12-12-12).

Obydwa okresy wypłacone w grudniu, czyli będą rozliczane jako miesiąc PPK Grudzień.

 

  1. Czy "liczbę miesięcy przesunięcia wpłat PPK" można wprowadzić również zbiorczo dla całej grupy?

Ustawienie tego elementu co do zasady należy ustawiać w danych firmy, ponieważ eksport danych PPK jest za wszystkich pracowników.

 

  1. Czy planujecie Państwo jakąkolwiek możliwość cofnięcia wygenerowania zgłoszeń, które nie zostały jeszcze wysłane do TFI?

W tej chwili działa to w ten sposób, że generując zgłoszenia do pliku, po wskazaniu i zapisaniu lokalizacji pliku, zapisuje się on na komputerze; jeżeli w kolejnym kroku, po wyświetleniu komunikatu:

zostanie wybrany przycisk Nie, zapisywanie zgłoszenia w bazie zostaje anulowane.

Jednak we wskazanej lokalizacji plik z rejestracją pracowników zapisuje i można go sprawdzić w instytucji finansowej.

W chwili obecnej nie są planowane zmiany w tym zakresie.

  1. Co z PPK dla osób będących na zwolnieniu chorobowym cały miesiąc bądź na zasiłku?

Wpłaty do PPK liczone są od podstawy składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Osoby przebywające na zasiłku nie podlegają tym ubezpieczeniom, więc nie mają naliczanych wpłat do PPK.

  1. Kiedy będzie dostępna wersja z korektami?

Informacja w tej sprawie zostanie opublikowana w późniejszym terminie.

Poniższe pytania nie są związane z obsługą PPK w programie Sage Kadry i Płace One Payroll.

  1. Rozumiemy, że udział pracodawcy w PPK jest jego kosztem podatkowym
  2. Ile będzie tych instytucji finansowych do PPK w Polsce

Na stronie https://www.mojeppk.pl/ znajdują się szczegółowe informacje na temat Pracowniczych Planów Kapitałowych udzielane przez PFR, czyli instytucję, która zarządza PPK w imieniu państwa oraz wydaje objaśnienia i interpretacje w tym zakresie.