Niniejsza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Informujemy, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie akceptujesz naszej Polityki Cookies opuść tę stronę internetową.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK OK
Błąd autoryzacji dla API Aviva PPK
 
 
Data dodania 12.11.2019
modyfikacja: 02.12.2019
Kod : KIP_15668

Podczas próby ustawienia danych autoryzacyjnych dla API „Aviva PPK” pojawia się komunikat „błąd autoryzacji”, pomimo podania prawidłowego Secret CODE i numeru umowy.

 

Opis wczytania rozwiązania:

  1. Pobierz i rozpakuj plik PPK.Aviva.zip  13.11.2019 Zmana pliku na PPK_API_AVIVA_1311.ZIP  02.12.2019 zmiana pliku na DLL_API_0212.ZIP
  2. Po rozpakowaniu będzie dostępny plik Sage.PL.Payroll.PPK.Aviva.dll.
  3. Wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy.
  4. Przejdź do katalogu, w którym został zainstalowany program Sage Kadry i Płace, wyszukaj plik: Sage.PL.Payroll.PPK.Aviva.dll i zrób kopię tego pliku (zapisz w oddzielnym folderze),
  5. Następnie skopiuj do katalogu, gdzie jest program wcześniej wypakowany plik Sage.PL.Payroll.PPK.Aviva.dll
  6. Zaloguj się do programu, przejdź do okna Ustawienia/Komunikacja/PPK wybierz opcję: ‘Ustaw dane autoryzacyjne’, uzupełnij tylko ‘Secret CODE’, bez zaznaczonej opcji ‘Posiadam numer umowy’, nawet jeżeli otrzymali Państwo numer umowy z Aviva.

 

 

  1. Po zapisaniu zmian powinna nastąpić aktywacja umowy po stronie Avivy.

Wyjaśnienia.

Zgodnie z informacjami uzyskanymi od przedstawiciela Aviva Investors aplikacja API Aviva przyjmuje tylko NIP w formacie bez kresek, dlatego konieczna była modyfikacja wcześniej udostępnionego pliku.

Aplikacja API Aviva wymaga podawania numeru umowy składającego się z co najmniej 3 znaków (nie licząc początkowych zer). Np. dla numeru umowy 0000123 będzie pobrany 123.

Dla numeru umowy 000012 będzie pobrany 12.  Jednak ten numer nie zostanie zweryfikowany poprawnie przez API Aviva podczas wykonywania czynności związanych z przesyłaniem danych, np. rejestracja uczestnika. Czekamy na rozwiązanie problemu przez Avivę. Modyfikacja 15.11.2019 - Problem rozwiązany.