Niniejsza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Informujemy, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie akceptujesz naszej Polityki Cookies opuść tę stronę internetową.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK OK
Wpłata do PPK przy rozwiązaniu stosunku pracy
 
 
Data dodania 21.02.2020
modyfikacja: 21.02.2020
Kod : KIP_15865

Problem

W firmie tworzone są okresy z przesunięciem, wynagrodzenia wypłacane w następnym miesiącu.

Po rozwiązaniu stosunku pracy, pracownikowi nie naliczyła się wpłata do PPK na ostatniej wypłacie oraz wpłaty nie są widoczne w oknie Zarządzanie PPK.

Rozwiązanie:

W celu uniknięcia powyższego problemu, po rozwiązaniu stosunku pracy z osobą, która przystąpiła do PPK, należy wykonać następujące czynności

1. Po rozwiązaniu stosunku pracy, przejść do pracownika na zakładkę Wzorce i zmienić daty we wzorcu PPK wpłata z datami na kolejny miesiąc zgodnie z miesiącem wypłaty wynagrodzenia.

Przykład:

Pracownik ma rozwiązany stosunek pracy 31.12.2019, wynagrodzenie to zostanie wypłacone w styczniu 2020. Wzorzec PPK wpłata powinien mieć zakres obowiązywania do 31.01.2020.

 

2. Przejść do pracownika na zakładkę Dane kadrowe, wybrać zestaw Programy emerytalne/ Pracowniczy Plan Kapitałowy (PPK). W elemencie PPK uczestnika wiersz ze statusem przystąpienie zmienić daty do końca miesiąca zatrudnienia. Na wierszu z statusem zwolnienie wprowadzić daty na zakres miesiąca wypłaty.


Zmiany należy nanieść tylko w datach po lewej stronie w zakresie obowiązywania wartości elementu kadrowego.W pierwszym wierszu wprowadzić datę do 31.12.2019- do końca miesiąca, w którym pracownik pracuje.  W drugim wierszu wprowadzić daty od 01.01.2020 do 31.01.2020. W polu data zmiany PPK nie należy wprowadzać żadnych zmian.

 

Uwaga!

W oknie zarządzanie PPK, zanim zostanie wygenerowana deklaracja pracowników, podczas której nanoszone są informacje o zmianach w statusach pracowników, należy najpierw mieć zamknięty miesiąc PPK. Najpierw należy zamknąć miesiąc PPK a dopiero później wygenerować deklarację pracowników. W przeciwnym razie może to spowodować brak pobrania pracownika do deklaracji o wpłatach

Od wersji Sage Kadry i Płace One Payroll 2020.2, generowanie deklaracji pracowników nie jest już uzależnione od zamkniętego miesiąca PPK.

W kolejnych wersjach programu jest planowane usprawnienie działania okna Zarządzanie PPK, co znacznie wpłynie na efektywność generowania deklaracji o wpłatach do instytucji.