Niniejsza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Informujemy, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie akceptujesz naszej Polityki Cookies opuść tę stronę internetową.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK OK
[KIP 2020.3] Komunikaty o błędach przeliczania danych, kod 0000 w ZUS ZUA, ZWUA
 
 
Data dodania 20.04.2020
modyfikacja: 27.04.2020
Kod : KIP_15975

Problem:

Po aktualizacji do wersji 2020.3 w niektórych bazach mogą pojawić się problemy z naliczaniem wynagrodzeń, które skutkują się komunikatami jak poniżej.

 

Modyfikacja 27.04.2020

W pliku ZUS ZUA, ZWUA  brak kodu tytułu ubezpieczenia; zamiast kodu w pliku są zera.


Przyczyna:

Nieprawidłowa definicja atrybutów słowników, m.in.:

  1. Zaokrąglanie zdarzeń godzinowych
  2. Tak/Nie
  3. Nie/Tak

 

Uszkodzenie\zmiana definicji słowników powstała w którejś ze starszych wersji programu (w tej chwili nie znamy źródła problemu, bezpośredniej przyczyny). Poprzednie wersje programu (2020.2, 2020.1.b) nie sygnalizowały tego błędu.

Uwaga!

Mogą być braki w atrybutach innych słowników. Poniższa poprawka wyszukuje i naprawia wszystkie brakujące atrybuty słowników.

 

Rozwiązanie:

Plik: Support_2020_3_182159.dll dostępny do pobrania tutaj  

 

Przeznaczony wyłącznie do wersji 2020.3

 

Opis wczytania rozwiązania:

 1.  Wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy

2. Zamknij program Sage Kadry i Płace One Payroll

3. Pobierz i rozpakuj załączony plik Support_2020_3_182159.zip

4. Po rozpakowaniu będzie dostępny plik Support_2020_3_182159.dll, który należy skopiować do katalogu Dodatki, który znajduje się w katalogu z instalacją programu

4. Uruchom program i zaloguj się do firmy na użytkownika z prawami administratora

*W przypadku instalacji programu Sage Kadry i Płace w katalogu Program Files, należy uruchomić program jako Administrator (opcja dostępna z menu podręcznego myszy)

5. Pokaże się komunikat: Czy dla firmy [nazwa firmy] wykonać aktualizacje [Naprawa błędów naliczeń]? Wybierz Tak, aby wczytać rozwiązanie do bazy.

6. Następnie zaloguj się do bazy danych.

 

Pamiętaj!

Rozwiązanie należy wczytać do każdej bazy danych, w której występuje problem.

Jeżeli w programie obsługiwanych jest wiele firm, a problem występuję tylko w jednej z nich, to po wczytaniu rozwiązania do bazy, można usunąć plik Support_2020_3_182159.dll z katalogu Dodatki w miejscu instalacji programu wersji 2020.3

 

Uwaga!

Z uwagi na zabezpieczenia systemowe czasami po pobraniu pliku z Internetu we właściwościach pliku może zostać zaznaczona opcja jako plik zewnętrzny.

Proszę sprawdzić czy w pobranym pliku o nazwie Support_2020_3_182159.dll, który został dodany do katalogu z instalacją programu, we właściwościach pliku nie ma zaznaczonej opcji jako plik zewnętrzny albo Unblock.

Ten checkbox nie powinien być zaznaczony a może blokować wykonanie aktualizacji.