Niniejsza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Informujemy, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie akceptujesz naszej Polityki Cookies opuść tę stronę internetową.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK OK
Błąd 161
 
 
Data dodania 15.06.2015
modyfikacja: 11.09.2018
Kod : TH_8712

Błąd 161

Błąd definiowany jest jako przekroczenie dostępnych licencji Pervasive. Występuje zazwyczaj w przypadku gdy :

  1. Nie zostanie wprowadzona na serwerze zakupiona licencja Pervasive, a będzie tylko tymczasowa 30 dniowa. Po upływie 30 dni, pojawi się komunikat o błędzie 161.
  2. Zostanie wprowadzona licencja do innej wersji oprogramowania Pervasive niż ta, która została zainstalowana na maszynie.
  3. Zostanie przekroczona dostępna ilość licencji.
  4. Jeśli któryś z modułów Symfonii został zainstalowany lokalnie na stacji roboczej, na której upłynął 30 dniowy okres licencji próbnej.

 

Aby rozwiązać problemy z błędem 161 należy upewnić się, iż Pervasive jak i Symfonia są zainstalowane zgodnie z instrukcją instalacji specjalnej – to znaczy :

  1. Pełna instalacja oraz Pervasive z wprowadzoną licencją na stacji pełniącej rolę serwera
  2. Pervasive skonfigurowany jako klient oraz Symfonia zainstalowana jako stacja robocza na końcówce.  

 

Aby sprawdzić status licencji Pervasive bądź ją autoryzować należy postępować zgodnie z poniższymi krokami :

 

Uwaga!

W celu autoryzacji licencji do silnika baz danych PSQL niezbędne jest połączenie z internetem. 


1. W menu start systemu Windows wpisujemy „PCC” bądź „PSQL” następnie uruchamiamy program PCC.exe bądź PSQL Control Center.


 

2. Z górnego paska wybieramy zakładkę „Tools” następnie „License Administrator”  


 


 4. W polu KEY wprowadzamy numer licencji oraz klikamy przycisk „Authorize”

 

 

 

Uwaga!

Jeśli wystąpi problem związany z licencją Pervasive tzn. jej status będzie np. Disable, należy wykonać próbę naprawy licencji z poziomu okna License Administrator, poprzez kliknięcie na licencję prawym przyciskiem myszy i wyborem opcji „Repair”  Jeśli naprawa się nie powiedzie można spróbować usunąć i dodać ponownie licencje.

 

 

Próba autoryzacji licencji może zakończyć się następującymi błędami :


  1. 7224 
  2. 7313