Niniejsza witryna wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Informujemy, że masz możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie akceptujesz naszej Polityki Cookies opuść tę stronę internetową.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK OK
[FKP/FKF] Eksport rejestrów VAT do Excela
 
Sage Symfonia Finanse i Księgowość
Symfonia ERP Finanse i Księgowość
Data dodania 02.09.2015
modyfikacja: 05.06.2019
Kod : FK_9109


W programie Sage Symfonia Finanse i Księgowość począwszy od wersji 2015a możliwy jest eksport zestawienia rejestrów VAT do programu MS Excel.

  •  Aby wykonać eksport zestawienia rejestrów VAT do programu MS Excel wybierz polecenie Przeglądanie z menu Rejestry.

 

 

  • Z listy rejestrów wybierz rejestr, z którego dane będą wyeksportowane do programu MS Excel. Przykładowo, jeśli chcesz wyeksportować dane ze wszystkich rejestrów zakupu, wybierz opcję Zakupy- Razem.

 

 

  • W oknie Kryteria wyszukiwania rejestrów VAT ustaw odpowiednie wartości.

 

 

Można wyszukiwać dokumenty według osoby wprowadzającej, okresu sprawozdawczego, typu rejestru i dokumentu, kontrahenta bądź kwoty VAT. Wypełnienie pola (pól) oznacza zawężenie przeszukiwania do dokumentów spełniających podany warunek.

Jeżeli chcesz przeglądać dokumenty z bufora ujęte w rejestrach, zaznacz pole wyboru Uwzględnij dokumenty w buforze.

W ramce Osoba wprowadzająca możesz wybrać wszystkie (osoby) bądź sygnaturę jednego użytkownika, który wprowadził dane do rejestru VAT.

W ramce Okres rejestru – możesz wybrać czy chcesz przeglądać dokumenty wprowadzone w wybranych okresach, bez okresu, rozliczane zapłatą czy też rozliczane terminem płatności, maksymalnie na przestrzeni roku obrachunkowego.

W opuszczanym polu listy Typ rejestru pojawią się wszystkie rejestry zdefiniowane w programie, a na liście Typ dokumentu – wszystkie zdefiniowane dokumenty. Po wybraniu typu dokumentu możesz wpisać jego Numer ewidencyjny.

Zaznaczając pola UE i/lub Usługa możesz wyselekcjonować rejestry ze specjalnymi znacznikami UE i/lub Usługa. Z rozwijanej listy Znacznik możesz wybrać znacznik, którym zostały oznaczone poszukiwane dokumenty.

Możesz wpisać w polach edycyjnych Od oraz Do zakres wartości interesującej Cię Kwoty VAT rejestru.

Jeżeli chcesz wyszukać określonego kontrahenta, podaj w polu Kod, NIP lub Numer informacje zgodne z zapisem pozycji kontrahenta w kartotece. Jeśli nie pamiętasz danych kontrahenta, wybierz przycisk umieszczony obok pola, wskaż kontrahenta w kartotece, a potem przycisk Użyj. Jeżeli chcesz przeglądać dokumenty związane ze wszystkimi kontrahentami, nie wypełniaj żadnego pola w ramce Kontrahent.

  • Po zdefiniowaniu kryteriów wyszukiwania wybierz przycisk Szukaj.

  • W oknie Lista rejestrów VAT pojawi się lista dokumentów w rejestrach, które spełniły zadane kryteria wyszukiwania.

Listę można sortować według każdego z pól, klikając wybrany nagłówek kolumny. Po zaznaczeniu wybranych pozycji listy w pierwszej kolumnie z lewej strony wyświetla się podsumowanie kwot z wybranych dokumentów. Można wydrukować zestawienie, na którym będą uwzględnione tylko zaznaczone pozycje.

  • W oknie prezentującym wyszukane dokumenty wskaż ikonę drukowania.

 

 

  • W oknie Drukuj wybierzesz z rozwijanej listy nazwę raportu Lista rejestrów(Excel, a następnie przycisk Wykonaj.

 

 

 

W otwartym oknie programu MS Excel pojawi się zestawienie wybranych dokumentów w rejestrach VAT.